Educational Cinema in the Weimar Republic

Autors/ores

  • Anne Bruch Georg Eckert Institute – Leibniz Institute for International Textbook Research (Alemanya)

Paraules clau:

films educatius, República de Weimar, reforma pedagògica, didàctica dels films, educació cívica primerenca.

Resum

La República de Weimar no només es considera un període històric per si mateix en termes dels seus difícils paràmetres socials i les circumstàncies polítiques que en van provocar el fracàs el 1933, sinó també com un avanç en la ràpida expansió dels mitjans de comunicació de massa. Especialment, les pel·lícules van ser considerades com el recurs mediàtic més important i influent en la modernització d’Alemanya després de la Primera Guerra Mundial. En conseqüència, els educadors progressistes creien que l’ús de pel·lícules educatives podria alterar a fons els mètodes d’ensenyament convencionals vigents. Al mateix temps es va dissenyar un nou currículum que va implementar l’educació cívica com a tema nou. Aquest article examina com i per què es van introduir pel·lícules educatives com a nou mitjà a les escoles. També explora els debats entre educadors, professors i productors de cinema, i discuteix de quina manera aquestes pel·lícules es van utilitzar per comunicar nous continguts docents en l’àmbit de l’educació cívica.

Paraules clau: films educatius, República de Weimar, reforma pedagògica, didàctica dels films, educació cívica primerenca.

Biografia de l'autor/a

Anne Bruch, Georg Eckert Institute – Leibniz Institute for International Textbook Research (Alemanya)



Número

Secció

Tema monogràfic