Les reformes de l’ensenyament tècnic durant la Dictadura de Primo de Rivera. Canvis i reaccions a l’Escola Industrial de Vilanova i la Geltrú Autors/ores Alba Baiges López Universitat de Barcelona (Espanya) Paraules clau: Dictadura de Primo de Rivera, ensenyament tècnic, Escola Industrial de Vilanova i la Geltrú, Patronat especial, estudis superiors. Resum El present article analitza com, a través de les reformes de l’ensenyament tècnic, la Dictadura de Primo de Rivera va imposar un nou règim escolar i noves matèries als centres educatius professionals buscant convertir el seu alumnat en ciutadans que, amb valors patriòtics i autoritaris, s’integressin a les seves bases sociopolítiques. Ara bé, aquest treball reflecteix sobretot el rebuig que van generar aquestes mesures en el col·lectiu docent i estudiantil partint de l’estudi d’un cas concret, l’Escola Industrial de Vilanova i la Geltrú. Aquest centre és especialment significatiu perquè evidencia els efectes contraproduents de les reformes primoriveristes des dels primers anys de la Dictadura, moment en què es van suprimir els estudis superiors en aquesta escola, així com el control estatal que es va imposar en aquests centres tècnics i el seu professorat.Paraules clau: Dictadura de Primo de Rivera, ensenyament tècnic, Escola Industrial de Vilanova i la Geltrú, Patronat especial, estudis superiors. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 30 (2017): juliol-desembre Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.