Ramon Llull i la universitat parisenca: una proposta de reforma dels «curricula» de les arts lliberals Autors/ores Antoni Bordoy Universitat de les Illes Balears (Espanya) Paraules clau: Ramon Llull, filosofia medieval, universitat, arts lliberals, teologia, filosofia antiga, educació. Resum Durant la seva segona estada a París (1297-1299), Ramon Llull compongué una sèrie d’obres en què es defineix una nova forma de procedir per a diverses ciències. En aquest context, el present estudi té com a objecte l’anàlisi de les raons per les quals Llull compongué tals obres durant aquest període concret, així com la finalitat que perseguien. L’anàlisi es divideix en dues parts: en la primera, s’analitzen les relacions de Ramon Llull amb la Universitat de París i els canvis socials, econòmics i intel·lectuals que en aquesta es produïren durant les dècades de 1270 a 1290; en la segona, s’analitzen l’estructura i el contingut de la proposta de Llull. La conclusió a la qual aquesta anàlisi pretén arribar és, en la mesura del que sigui possible, que foren les circumstàncies esdevingudes durant la dècada de 1290 les que portaren aquest autor a proposar una modificació dels curricula dels estudis d’arts que partia de la supressió de la filosofia antiga i la seva substitució per un sistema pròpiament cristià.Paraules clau: Ramon Llull, filosofia medieval, universitat, arts lliberals, teologia,filosofia antiga, educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Antoni Bordoy, Universitat de les Illes Balears (Espanya) Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 28 (2016): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.