Història de l’Educació 2.0 i Història de l’e-Educació. Les TIC i les xarxes socials al servei de la docència historicoeducativa Autors/ores Andrés Payà Rico Universitat de València Pablo Álvarez Domínguez Universitat de Sevilla Paraules clau: docència universitària, ensenyament-aprenentatge, Història de l’Educació 2.0, TIC, xarxes socials. Resum El present article pretén fer un repàs a les possibilitats docents així com les repercussions pedagògiques que l’ús de les TIC i les xarxes socials obrin per a l’ensenyament- aprenentatge de la història de l’educació. En el paradigma del que hem denominat els darrers anys Història de l’Educació 2.0 i Història de l’e-Educació, ens plantegem l’impacte i l’ampli ventall d’opcions que s’obrin gràcies a aquestes tecnologies als nous contextos d’aprenentatge propis de la societat digital. Després de la pertinent anàlisi i delimitació conceptual, assenyalem algunes experiències, projectes d’investigació i d’innovació docent, que han demostrat l’eficàcia, l’interès, la participació i la interactivitat que desperten i afavoreixen entre la comunitat docent i discent d’història de l’educació.Paraules clau: docència universitària, ensenyament-aprenentatge, Història de l’Educació 2.0, TIC, xarxes socials. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 26 (2015): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.