Les estructures de participació juvenil a Catalunya d’ençà de la transició democràtica Autors/ores Pere Soler Masó Universitat de Girona Anna Maria Novella Cámara Universitat de Barcelona Anna Planas Lladó Universitat de Girona Paraules clau: joventut, participació, participació juvenil, democràcia, polítiques de joventut, Catalunya. Resum La participació juvenil ha estat i és un concepte amb moltes consideracions, molts de significats i formes d’aplicació, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional. Amb l’objectiu de conèixer l’evolució de les principals estructures de participació juvenil, l’article parteix dels marcs que han impulsat aquesta participació a Europa, per analitzar després l’evolució, en les darreres dècades, d’algunes de les estructures participatives juvenils a Catalunya: els consells locals de joventut i els consells municipals de joventut. Es tracten també alguns dels vells reptes de la participació juvenil, caracteritzats per superar l’estructuració dels canals de participació clàssics i generar altres formes de prendre part en la quotidianitat de la vida col·lectiva.Paraules clau: joventut, participació, participació juvenil, democràcia, polítiques de joventut, Catalunya. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Pere Soler Masó, Universitat de Girona Descàrregues PDF PDF (Español) PDF (English) Número Núm. 25 (2015): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.