Significació de La Publicitat en els grans canvis del periodisme català

Autors/ores

  • Jaume Guillamet i Lloveras

Resum

Aquest article estudia la significació del diari La Publicitat en els grans canvis del periodisme català del darrer quart del segle XIX i el primer terç del segle XX, des de la seva fundació el 1878 amb el nom de La Publicidad, que mantingué fins a 1922. Es destaca el seu paper com a òrgan tradicional del republicanisme català i la seva condició de tercer diari de la ciutat de Barcelona fins a l'aparició d'altres òrgans corresponents al Partit Republicà Radical i al nacionalisme republicà. Tot i considerar les diferents èpoques viscudes pel diari, en especial la seva conversió en òrgan d'Acció Catalana editat en llengua catalana, es proposa ubicar aquesta etapa dins d'una gran època iniciada durant la Primera Guerra Mundial, en ser adquirit pel navilier Antoni Tayà sota la tutela d'Amadeu Hurtado, que fou després un dels principals dirigents d'Acció Catalana i es féu càrrec personalment del diari l'any 1933.

Descàrregues

Publicat

2018-11-29

Com citar

Guillamet i Lloveras, J. (2018). Significació de <i>La Publicitat</i> en els grans canvis del periodisme català. Butlletí De La Societat Catalana d’Estudis Històrics, (29), 41–52. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/article/view/101071.003

Número

Secció

El diari La Publicitat