Problematitzar, conceptualitzar i argumentar: la proposta de Michel Tozzi per aprendre a filosofar

Autores/as

  • Joan Carles Alzamora Universitat de les Illes Balears

Palabras clave:

Tozzi, problematitzar, conceptualitzar, argumentar, competència filosòfica, aprendre a filosofar

Resumen

Michel Tozzi proposa aprendre a filosofar a través de tres processos: problematitzar, conceptualitzar i argumentar, els quals, combinats amb la lectura filosòfica, el diàleg filosòfic i l’escriptura filosòfica aportarien la competència filosòfica tant als alumnes de les aules com al públic en general. La major part de l’obra de Tozzi no està traduïda al català i només trobem un llibre i algun article en castellà. En aquest treball analitzarem el llibre Pensar por sí mismo. Iniciación a la Pedagogía de la Filosofía i alguns articles de Tozzi, a més d’altres sobre la seva proposta, per intentar sistematitzar aquest «model» de filosofar i poder-lo transferir a les aules de batxillerat, exemplificant-lo amb un tema de primer de Filosofia.

Paraules clau: Tozzi, problematitzar, conceptualitzar, argumentar, competència filosòfica, aprendre a filosofar.

Descargas

Publicado

2018-04-11

Cómo citar

Alzamora, J. C. (2018). Problematitzar, conceptualitzar i argumentar: la proposta de Michel Tozzi per aprendre a filosofar. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 281–291. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144246

Número

Sección

Actes del IV Congrés Català de Filosofia