La ignorància deliberada Autors/ores Montserrat Crespín Perales Facultat de Filosofia, Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3001.01.151 Paraules clau: tipus d’ignoràncies, ignorància deliberada, filosofia i educació Resum La doctrina jurisprudencial del Tribunal Suprem defineix la «ignorància deliberada» com el «principi que disposa que aquell que no vol saber allò que pot i ha de conèixer, i no obstant es beneficia de la situació, es fa responsable de les conseqüències penals del seu actuar». Partint d’un repàs sobre els diferents tipus d’ignoràncies considerades negativament, l’article proposa emprar analògicament la figura jurídica de la «ignorància deliberada» per explorar alguns dels aspectes que poden ajudar a pensar l’educació filosòficament avui. Descàrregues PDF Publicat 2024-01-11 Com citar Crespín Perales, M. (2024). La ignorància deliberada. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (33), 7–25. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/150895 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 33 (2022) Secció Articles