La tradició després de la ruptura del fil de la tradició: una aproximació des de Hannah Arendt

Autors/ores

  • Edgar Straehle Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Hannah Arendt, tradició, memòria, museus.

Resum

En aquest paper es vol debatre una de les tesis més conegudes d’Arendt, la de la ruptura contemporània del fil de la tradició. Paradoxalment, la crisi de la tradició coincideix avui dia amb l’auge de la memòria. Per tot això ens volem preguntar: És això una contradicció i ens obliga aquest diagnòstic a revisar la tesi que la tradició estigui en crisi? O més aviat és una conseqüència lògica i les apel·lacions contemporànies a la memòria cal entendre-les justament en el marc de la crisi de la tradició?

Paraules clau: Hannah Arendt, tradició, memòria, museus.
Agències de suport
«Vulnerabilidad en el pensamiento filosófico femenino. Contribuciones al debate sobre emergencias presentes» (PGC2018-094463-B-100 MINECO/AEI/FEDER, UE) i del GRC «Creació i pensament de les dones» (2017SGR588).

Descàrregues

Com citar

Straehle, E. (2020). La tradició després de la ruptura del fil de la tradició: una aproximació des de Hannah Arendt. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (30-31), 479–486. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/148580

Número

Secció

Simposi Transmissió des del Pensament Filosòfic Femení

Articles similars

1 2 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.