Les estratègies de les àrees metropolitanes europees davant de l'ampliació de la Unió Europea Autores/as Xavier Vives Lluís Torrens Resumen En aquest article s'estudien els resultats i el potencial de l'estratègia de la regió metropolitana de Barcelona (RMB) per afrontar l'impacte de la globalització, comparant-la amb la de les trenta principals regions metropolitanes de la Unió Europea abans de l'ampliació que ha tingut lloc l'any 2004. L'anàlisi parteix de les lliçons de la nova geografia econòmica sobre l'impacte de la mundialització en les regions metropolitanes. L'estudi classifica en tres tipus generals les estratègies o especialitzacions funcionals de les àrees metropolitanes que anomenem ciutat esbarjo, ciutat seu i ciutat innovació. Aquesta anàlisi quantitativa ens permet situar la RMB en el conjunt de les àrees metropolitanes en termes de resultats segons les especialitzacions funcionals, com també en termes de potencial. Descargas Text complet (Català) Publicado 2012-03-20 Número Vol. 19 (2011) Sección Part I: Els premis Licencia Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.