Internacionalització: l'experiència asiàtica Autors/ores Alfred Pastor i Mongrell Resum En general, els homes i les dones de negocis de l'oest inverteixen a la Xina per tal de produir a un millor preu que a la resta del món. No obstant, a partir d'ara i fins d'aquí a deu anys, serà beneficiós per a les empreses que són capaces d'establir-se allà per vendre-hi. La Xina incrementarà les seves taxes de consum en els anys següents. Una mà d'obra barata no pot perdurar durant molts anys. Hi ha diferents indicadors que així ho posen de manifest. El repte que tenen per capturar el mercat xinès nadiu és molt difícil, tant per a les empreses espanyoles com catalanes, a causa de les seves dimensions. Per tal de millorar aquest problema, han estat estudiades diverses línees de recerca: un mercat nadiu fort, una cerca de pactes europeus i espanyols i aliances asiàtiques per tal de situar-se en el mercat de l'Amèrica Llatina. A més a més, l'experiència asiàtica presenta dificultats culturals per a les societats europees. Descàrregues Text complet Publicat 2012-07-23 Número Vol. 20 (2012) Secció Part II: Les conferències de la Societat Catalana d'Economia Llicència Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.