La Irresolubilitat dels problemes clàssics grecs. Recurs didàctic per a l'ensenyament i l'aprentatge Autors/ores Ana Manzanares Moreno Resum Actualment, a Catalunya, l'ordenació curricular integra el concepte de competència bàsica per establir com han de desenvolupar-se l'acció educativa i el procés d'ensenyament-aprenentatge, cosa que comporta la necessitat d'actualitzar els continguts i els recursos que s'estan emprant diàriament a les aules. Els nous recursos han d'estar definits i planificats en funció d'una sèrie de pautes com són: la concreció dels criteris metodològics, organitzatius i d'avaluació, la duració de cada activitat, la contextualització per reforçar els aprenentatges, les mesures adequades d'atenció a la diversitat i a la bona gestió de l'aula... En definitiva, la planificació prèvia dels recursos i la màxima concreció possible en la definició seran condicions necessàries, que no suficients, per a l'èxit de l'acció educativa. Entre altres tipus de continguts més teòrics i conceptuals (nombres, mesures, símbols, elements geomètrics, etc.), el currículum de l'assignatura de matemàtiques considera la història de les matemàtiques com un contingut més. I no aaatan sols contempla la història com un contingut, sinó que, a més, suggereix aproximacions de caràcter històric a determinats continguts teòrics matemàtics amb les quals es pretén mostrar el desenvolupament històric de les matemàtiques com a ciència en evolució i evidenciar contextos on els continguts adquiriren significat. La utilització de la història de les matemàtiques per dissenyar activitats té múltiples opcions: pot servir com a introducció d'un tema o d'un concepte nou, pot situar un concepte matemàtic en el temps, contribueix a fer l'aprenentatge més significatiu, ajuda a finalitzar una seqüència d'activitats, pot servir també per aprofundir en un tema concret i té la capacitat d'interrelacionar transversalment les diferents àrees de les matemàtiques. Veient la necessitat de crear nous recursos didàctics i aprofitant totes aquestes opcions que la història de les matemàtiques ens proporciona, es van crear les tres activitats proposades a partir de la «falsa» irresolubilitat dels problemes clàssics grecs. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2013-05-17 Número Núm. 32: abril 2013 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.