La Necessitat de la biologia per a una formació integral en l'ensenyament secundari

Autors/ores

  • David Bueno i Torrens

Resum

Durant el procés d'aprenentatge, tots els coneixement s'han d'iniciar i han de tenir com a punt de referència central l'entorn més immediat del subjecte que participa d'aquest procés. Els humans som, per davant de tot, ens biològics que vivim submergits en una biosfera. A més, actualment estem vivint l'eclosió de l'aplicació de la biologia en la nostra vida diària, en temes tan diversos com la biotecnologia, l'ecologia, la biomedicina, l'alimentació i l'energia, entre molts altres. Això comporta que tots els ciutadans, tots els nostres estudiants, hagin de tenir un nivell mínim de coneixements biològics, adequats al seu nivell d'estudis. Actualment l'aprenentatge de la biologia en sentit ampli és obligatori des de l'educació infantil fins al final de l'educació secundària obligatòria. Però, per què no ho és al batxillerat, el qual serveix de base als estudiants de formació professional de grau superior i d'universitat? En aquest article es discuteix la imperiosa necessitat que l'aprenentatge de la biologia es mantingui també com a obligatori durant el batxillerat per a tots els nostres estudiants, independentment de la via que triïn, com ja ho era fa uns anys, per tal de proporcionar a les noves generacions de ciutadans i de professionals una formació integral adequada per a una societat canviant culturalment i tècnicament

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2008-11-06

Número

Secció

Visions de la docència de la biologia en l'ESO i en el batxillerat