Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, 29 : 2018

Significació de La Publicitat en els grans canvis del periodisme català

Jaume Guillamet i Lloveras

Resum


Aquest article estudia la significació del diari La Publicitat en els grans
canvis del periodisme català del darrer quart del segle XIX i el primer terç del
segle XX, des de la seva fundació el 1878 amb el nom de La Publicidad, que
mantingué fins a 1922. Es destaca el seu paper com a òrgan tradicional del
republicanisme català i la seva condició de tercer diari de la ciutat de Barcelona
fins a l'aparició d'altres òrgans corresponents al Partit Republicà Radical i al
nacionalisme republicà. Tot i considerar les diferents èpoques viscudes pel diari,
en especial la seva conversió en òrgan d'Acció Catalana editat en llengua catalana,
es proposa ubicar aquesta etapa dins d'una gran època iniciada durant la
Primera Guerra Mundial, en ser adquirit pel navilier Antoni Tayà sota la tutela
d'Amadeu Hurtado, que fou després un dels principals dirigents d'Acció Catalana
i es féu càrrec personalment del diari l'any 1933.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2013-3995 (edició electrònica); 0213-6791 (edició impresa).

Revista indexada a: CAHUS Plus+; ISOC, DIALNET, OAIster, LATINDEX, RACO, ERIH Plus, REBIUN

Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics
Societat Catalana d'Estudis Històrics 
Carrer del Carme, 47 
08001 Barcelona 
Telèfon: 935 529 103 
Fax:  932 701 180
sceh@iec.cat 

http://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/index