Periodisme científic i relacions públiques Autores/as Manuel Palencia-Lefter i Ors Resumen Les empreses farmacèutiques, laboratoris, centres d'investigació, editorials, fundacions hospitalàries, autors, experts i investigadors, universitats i centres tecnològics tenen l'obligació d'executar amb professionalitat les tècniques i procediments de relació amb els mitjans de comunicació. Si pretenen arribar a l'opinió pública, si pretenen difondre coneixement més enllà de les seves fronteres internes, han de treballar a través dels professionals experts que els poden oferir el seu coneixement, la seva experiència i la seva agenda de mitjans. No és suficient amb l'edició d'un descobriment o un treball d'investigació en un format digne, trucar als periodistes i esperar que vinguin. És necessari crear un interès en els professionals de la comunicació perquè aquesta informació s'entengui com a «oportuna» i «inèdita», per damunt de centenars d'altres informacions que tenen entre mans. I la ciència no n'és una excepció. Hi ha molt material que pot i vol convertir-se en fet noticiable. Les dificultats de fer bon periodisme científic són, doncs, evidents. Les tècniques de relacions públiques «ben fetes» poden facilitar el treball dels periodistes en el complex context del periodisme científic. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2008-11-05 Número Núm. 11 : Aportacions a la història i a l'anàlisi del periodisme científic Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a Periodística per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Comunicació (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Periodística. Els autors responen davant la Societat Catalana de Comunicació, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Comunicació, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.