L’escassa rellevància de Twitter en la interacció amb l’audiència dels mitjans. Estudi comparatiu entre ciberdiaris catalans i belgues Autores/as Susana Pérez-Soler Universitat Ramon Llull Josep Lluís Micó Universitat Ramon Llull Palabras clave: comunicació digital, periodisme, xarxes socials, rutines periodístiques, participació, rols professionals. Resumen Tot i el seu nom, la participació als mitjans de comunicació encara actua en una única direcció: al servei de l’empresa de comunicació més que de l’audiència (Lewis, Holton i Coddington, 2014). Aquest treball analitza l’ús de Twitter per part dels periodistes catalans i belgues. S’estudia un diari tradicional i un pure player de cada país: Ara i VilaWeb a Catalunya, i Le Soir i Apache a Bèlgica. Per a aquest propòsit s’ha realitzat una observació no participant en cadascuna de les redaccions d’una duració de dues setmanes i s’han entrevistat diferents perfils, des de directors fins a redactors, incloent-hi els gestors de les xarxes socials. A més, s’ha aplicat un model propi d’estudi dels comptes de Twitter dels esmentats mitjans anomenat DIP (difusió, interacció i promoció), que quantifica la difusió de continguts propis, la interacció amb l’audiència, la promoció de l’empresa i les crides a la participació.Paraules clau: comunicació digital, periodisme, xarxes socials, rutines periodístiques, participació, rols professionals. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Susana Pérez-Soler, Universitat Ramon Llull Susana Pérez-Soler és periodista i doctora en comunicació digital per la Universitat Ramon Llull. A la Facultat de Comunicació Blanquerna, on és membre del DigiLab, grup d’investigació consolidat i reconegut per la Generalitat de Catalunya, investiga la transformació del periodisme en l’era digital, incloent-hi la transformació de les rutines productives dels professionals de la informació arran de la irrupció de les xarxes socials, la creació i gestió de les comunitats digitals i la construcció de la marca personal. Josep Lluís Micó, Universitat Ramon Llull Josep Lluís Micó Sanz és catedràtic de periodisme a la Universitat Ramon Llull i periodista de societat especialitzat en tecnologia i tendències. Ha estat autor i/o editor de llibres com Periodisme a la xarxa, Informar a la TDT, La convergència comunicativa a la premsa local i comarcal o El #periodismo en 140 tuits. Descargas PDF (Català) Número Núm. 17 (2016-2017) : Nous mitjans: continguts i recepció Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a Periodística per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Comunicació (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Periodística. Els autors responen davant la Societat Catalana de Comunicació, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Comunicació, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.