Per què les xarxes socials revolucionen l’agenda setting dels mitjans Autores/as Koldobika Meso Ayerdi Universitat del País Basc (UPV/EHU) Diana Rivero Santamarina Universitat del País Basc (UPV/EHU) Anna Tous Rovirosa Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Ainara Larrondo Ureta Universitat del País Basc Palabras clave: audiència, agenda setting, xarxes socials, trending topics, diaris. Resumen L’aparició recent de les xarxes socials ha influït notòriament en la teoria de l’establiment d’agenda (agenda setting) i ha generat alguns dubtes sobre si són realment els mitjans els que configuren l’agenda social o bé si són els usuaris els que decideixen quins són els temes més importants del moment. Aquest article tractarà de comprovar si estem en les albors d’una democratització del procés d’establiment d’agenda mitjançant els temes del moment (trending topics) i, si és així, en quina mesura això modifica l’activitat professional dels periodistes. Per aquest motiu, analitzarem quins són els temes que es converteixen en temes del moment a Twitter i els compararem amb les informacions de portada dels diaris de referència espanyols (El País, El Mundo, ABC, La Razón, La Vanguardia i El Correo) i amb les notícies més llegides en les edicions en línia d’aquests diaris.Paraules clau: audiència, agenda setting, xarxes socials, trending topics, diaris. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Koldobika Meso Ayerdi, Universitat del País Basc (UPV/EHU) Koldobika Meso Ayerdi és doctor en periodisme per la Universitat del País Basc (UPV/EHU) i professor titular de la mateixa universitat al Departament de Periodisme II. El ciberperiodisme, les audiències, els continguts, la interactivitat i les xarxes socials constitueixen les seves principals línies de recerca. Diana Rivero Santamarina, Universitat del País Basc (UPV/EHU) Diana Rivero Santamarina. In memoriam. Doctora en periodisme per la UPV/EHU i professora del Departament de Periodisme II. La situació de les dones als mitjans de comunicació i l’estudi dels canvis que ha comportat el nou entorn digital als continguts, els professionals i lesaudiències van centrar les seves línies de recerca. Anna Tous Rovirosa, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Anna Tous Rovirosa és doctora en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professora del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la mateixa universitat. Les seves línies de recerca se centren en el ciberperiodisme, la convergència mediàtica i la ficció televisiva. Va obtenir el II Premi del Consell de l’Audiovisual de Catalunya. Ha estat professora visitant a la Universitat de Rühr (Bochum, Alemanya) i a la Universitat Federal de Bahia (Brasil). Ainara Larrondo Ureta, Universitat del País Basc Ainara Larrondo Ureta és professora titular de la Universitat del País Basc. Les seves línies de recerca s’orienten al ciberperiodisme, la convergència mediàtica i la perspectiva de gènere. Va ser investigadora principal d’un projecte de recerca finançat per la UPV/EHU (EHUA13/10) i participa com a investigadora en diversos projectes tant del Ministeri d’Economia i Competitivitat com del Govern basc. Descargas PDF (Català) Número Núm. 17 (2016-2017) : Nous mitjans: continguts i recepció Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a Periodística per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Comunicació (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Periodística. Els autors responen davant la Societat Catalana de Comunicació, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Comunicació, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.