University students’ perception of payment for online news content

Authors

  • Ana Segura Anaya Universidad de Zaragoza
  • Carmen Marta-Lazo Universidad de Zaragoza
  • Natalia Martínez Oliván Universidad de Zaragoza

Keywords:

Internet, information consumption, press, business model, payment for content, youth.

Abstract

The development of the Internet is radically changing many areas of our daily life, including access to information. Media, and more precisely the written press, are experiencing an economic and systemic crisis and are searching for a new online funding model that will allow them to survive. In this context, it is particularly important to learn about the perception that youth – considered by some authors to be “digital natives” and information consumers in the present and especially in the future – have of journalistic information and its value. On the basis of a survey among students at the University of Zaragoza (N=220), this paper seeks to determine the behaviour of youth in relation to payment-for-information models as well as young people’s perception of information and the value they attribute to it.

Keywords: Internet, information consumption, press, business model, payment for content, youth.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Segura Anaya, Universidad de Zaragoza

Ana Segura Anaya es profesora asociada de comunicación audiovisual y publicidad de la Universidad de Zaragoza. Es miembro del Grupo de Investigación en Comunicación e Información Digital (GICID) y coordinadora de programas de Aragón Radio. 

Carmen Marta-Lazo, Universidad de Zaragoza

Carmen Marta-Lazo es profesora titular de comunicación audiovisual y publicidad de la Universidad de Zaragoza. Es investigadora principal del Grupo de Investigación en Comunicación e Información Digital (GICID) y responsable de política universitaria y foros científicos del Observatorio del Ocio y Entretenimiento Digital (OCENDI). 

Natalia Martínez Oliván, Universidad de Zaragoza

Natalia Martínez Oliván es profesora asociada de comunicación audiovisual y publicidad de la Universidad de Zaragoza. Es miembro del Grupo de Investigación en Comunicación e Información Digital (GICID) y jefa de contenidos de Aragón TV. Entre 1988 y 2005 fue redactora, presentadora, editora y subdirectora del centro territorial de TVE en Aragón.

Downloads