L'avaluació de la resolució de problemes

Autors/ores

  • Joana Villalonga
  • Jordi Deulofeu i Piquet

Resum

L'ensenyament competencial de les matemàtiques i l'avaluació de les dimensions en què s'estructura la competència matemàtica en el currículumactual són dos puntsmolt rellevants de l'ensenyament de les matemàtiques en l'educació obligatòria. En aquest article plantegem un conjunt de reflexions sobre la resolució de problemes i l'avaluació reguladora (i autoreguladora) d'aquesta dimensió, que inclouen dos instruments per a una possible realització d'aquesta avaluació, la més rellevant, al nostre parer, per tal que l'avaluació esdevingui realment un instrument d'ajuda real al desenvolupament del procés d'aprenentatge dels alumnes. Aquestes reflexions sorgeixen de les conclusions d'una tesi doctoral sobre aquesta temàtica en la qual es va implementar i millorar, amb alumnes d'entre onze i tretze anys, una base d'orientació per a la resolució de problemes

Descàrregues

Publicat

2019-11-21

Número

Secció

Articles