"Seguir ardiendo y no sentir el mal": un acercamiento a la poética de Gaspara Stampa Autors/ores María do Cebreiro Rábade Universidad de Santiago de Compostela Resum This article carries out a metapoetic reading of Gaspara Stampa’s Rime, one of the most important voices in sixteenth-century Venetian manierism. This interpretation of his love songs allows us to question some of the analytical topics which, at least from the Romantic period, have determined Stampa’s critical reception, and which, in being projected onto female writing, acquire new shades of meaning, open to questioning to a great extent. The Rime present an ambiguous and complex poetry, because in them (sexual) gender becomes (anti)Petrarchal genre. The authoress’ voice “arde sin sentir el mal” [“burns without pain”], like the voices of those women who dare say anything between one line and another, because they have nothing to lose. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-06 Número Núm. 8 (2002): Psicoanàlisi i diferència sexual. Violència de gènere Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).