¿Máquinas de amar? Sexo y violencia en la literatura y el arte norteamericanos de los sesenta Autors/ores Nieves Alberola Crespo Universitat Jaume I Resum This article explores the representation of the female body in American Art in the sixties. From Marcel Duchamp's alter-ego Rose Sélavy to Raimond Carver narrative, sexuality and violence are at stake. The construction of women as love machines by Pop Art and Avant-garde, as well as Mel Ramos and Eduardo Paolozzi pin-up girls, are considered expressions of violence against women. Alan Jones's disturbing works and films like The Seven Year Itch of Billy Wilder show how the male gaze builds and destroys women. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-06 Número Núm. 8 (2002): Psicoanàlisi i diferència sexual. Violència de gènere Secció Dossier 2 Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).