El cine de las mujeres en México: situando el deseo del sujeto femenino Autors/ores Márgara Millán Universidad Nacional Autónoma de México Resum Millán argues that Mexican women's cinema of the eighties is similar to the rest of Latin-American cinema in that it also shows a movement towards interiority. She suggests that this movement is seen, for instance, in the films of Marisa Sistach, Busi Cortés and María Novaro. The main aims behind this interiorization are coming to terms with the past (with the past in images, with the past in the history of the country), the acknowledgement of one’s own sensitivity (romanticism recovered in a feminist way), and the emergence of magic realism as denaturalization of women’s world, as a way of making representation visible. Millán suggests that this interiorization runs the risk of neglecting one’s social and historical realities. However, she goes on to suggest that this process of interiorization may perhaps be an essential initial step before denouncing women’s social and historical oppresion. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-02 Número Núm. 7 (2001): Dones i cinema Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).