[Feminismes del segle XXI] Autors/ores Lluïsa Julià Associació d'Escriptors en Llengua Catalana Eulàlia Lledó Joana Sabadell-Nieto State University of New York at Albany - SUNY Paraules clau: educación y género, universidad, transmisión de modelos, estudios feministas y de género Resum Las tres invitadas al diálogo, que comparten la experiencia de ser profesoras y feministas, repasan su trayectoria personal, donde se observan actitudes más militantes y otras que a partir de la vida académica encuentran un lugar para la acción. Se repasan cuestiones como el género en la educación –qué lugar debería ocupar este punto de vista y cuál es la realidad actual–, y se abordan temas más sociales como la importancia de la transmisión de modelos femeninos para que las jóvenes y los jóvenes puedan reconocer y combatir las actitudes y los discursos misóginos. Finalmente, reflexionan sobre su actividad investigadora en el mundo universitario y valoran la situación de los estudios feministas y de género. Descàrregues PDF Publicat 2010-07-14 Número Núm. 12 (2006): Feminismos del siglo XXI Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).