Noies que dibuixen noies Autors/ores ELENApuntoG ELENApuntoG Elena Guàrdia (dibuixant) Mª Àngels Cabré (escriptora) Paraules clau: creadores, còmic, lesbianisme, feminisme Resum Com a autores del primer còmic lèsbic publicat a Espanta i fent-nos ressò de l’expansió actual del gènere i de la conquesta de nous segments de lectors, ens preguntem si les dones creadores estan participant en el fenomen en la mesura que els correspon o si encara són “dibuixants de segona”. Fent un repàs de les dones que dibuixen i de les dones dibuixades des dels anys quaranta, volem tirar enrere la mirada per poder tenir així una visió molt més fidedigna de la realitat. Perquè The Lola’s World (Històries de la Lola), la nostra sèrie de llibres d’humor gràfic, no és un fenomen aïllat sinó un pas més en una lluita col•lectiva, amb companyes de viatge nacionals i estrangeres, i, per què no dir-ho, el desig de contribuir a oferir un punt de vista femení que encara sabem altament necessari. Descàrregues PDF Publicat 2010-10-14 Número Núm. 15 (2009): Mujeres y naciones Secció Miscel·lània Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).