Andalucía, el travestismo y la mujer fálica: Plumas de España, de Ana Rossetti Autors/ores Jill Robbins The University of Texas at Austin Paraules clau: fetichismo, travestismo, transición, Andalucía, folclore Resum Plumas de España de Ana Rossetti denuncia la ausencia tanto de la mujer como de Andalucía en el espacio público durante la dictadura y la transición, así como su fetichización. Frente a personajes femeninos estereotipados, como el de la “señorita cursi” sobre la cual se focaliza la narración, Rosseti contrapone las figuras de sus personajes travestidos y transexuales, como modelos para el surgimiento de nuevas identidades a través de la explotación de lo kitsch y lo folclórico, y proponiendo una feminidad hiperbólica que excluye a las mujeres al fetichizarlas, por medio de un relato que saca a la luz los mecanismos por los cuales las mujeres, sobre todo andaluzas, han sido tradicionalmente controladas, devaluadas e incluso castradas. Descàrregues PDF Publicat 2010-10-08 Número Núm. 15 (2009): Mujeres y naciones Secció Dossier Llicència Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).