Minisermons per sobreviure en terra hostil Autors/ores Miguel Valero García DOI: 10.2436/20.2004.01.50 Paraules clau: universitat, aprenentatge, innovació docent, dificultats. Resum En els darrers anys, molts docents de l’àmbit universitari, estimulats per esdeveniments com el projecte Bolonya o la situació de confinament a causa de la pandèmia, han emprès innovacions docents cap a un aprenentatge més actiu, més centrat en el desenvolupament de competències i amb una avaluació formativa més continuada, tal com es reclama a la institució universitària des de fa temps. Aquests esforços, però, es troben sovint amb les dificultats d’un escenari que havia d’haver canviat per facilitar aquests esforços i no ho ha fet. Els plans d’estudi nous continuen sent com els d’abans (assignatures petites monotemàtiques), les normatives d’avaluació segueixen centrant l’atenció gairebé exclusivament en com cal posar les qualificacions (l’avaluació sumativa) i els sistemes d’avaluació de la qualitat de la docència continuen enfocats a verificar que els docents expliquem bé la lliçó. Tampoc no ha canviat la mentalitat de molts docents que miren amb recel les innovacions que duen a terme companys del voltant. No és infreqüent el cas de docents que són interpel·lats perquè donin explicacions de les seves innovacions per companys que no sempre tenen un interès autèntic per escoltar les respostes, cosa que pot fer que el camí sigui encara més llarg i desgastant. Per a aquestes situacions convé tenir a mà un bon minisermó que ens ajudi a escapar-ne dignament, sense perdre-hi gaire temps, i, si és possible, deixant una mica desorientat el nostre interlocutor. En aquest article es proposen alguns minisermons amb aquest objectiu. Si bé és cert que l’article es dirigeix (i l’interpel·la) al professorat universitari, podria ser també d’interès per a professorat d’altres nivells formatius. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2024-09-26 Com citar Valero García, M. (2024). Minisermons per sobreviure en terra hostil. Revista De Tecnologia, (12), 22–28. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/154144 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 12 (2024) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors, en el moment de lliurar els articles a la Revista de Tecnologia per a sol·licitar-ne la publicació, accepten els termes següents: Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Tecnologia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de Tecnologia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Tecnologia de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Tecnologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. Els continguts publicats a la revista estan subjectes (llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic) a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http:// creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obraderivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.