Videojocs: més enllà de la diversió

Autors/ores

  • Dani Tost

Paraules clau:

joc, joc seriós, ludificació, cercle màgic, realitat virtual, simulació

Resum

Els videojocs tenen un enorme poder d’atracció sobre bona part de la població infantil, juvenil i adulta. Els anomenats jocs seriosos són videojocs dissenyats per a altres finalitats que les purament lúdiques. La ludificació consisteix en la introducció de mecàniques de joc en contextos no lúdics. Totes dues tecnologies intenten aprofitar el caràcter captivador del joc per atraure i retenir usuaris en activitats no lúdiques tan diverses com l’educació, la rehabilitació o el reclutament professional. Aquest article explora el concepte joc, n’analitza les característiques i els elements de disseny i exposa exemples d’aplicacions de jocs seriosos i ludificacions.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2023-09-22

Com citar

Tost, D. (2023). Videojocs: més enllà de la diversió. Revista De Tecnologia, (11), 24–33. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/150640

Número

Secció

Articles