Anàlisi de la convivència a la comunitat educativa de l'Hospitalet de Llobregat Autors/ores Manel Gil López Òscar Rubio Peñas Obdúlia Domínguez Torrecillas Resum Aquest informe parteix de la preocupació pel deteriorament del clima de convivència entre l'alumnat de secundària de les nostres escoles, reflectit en moltes ocasions pels mitjans de comunicació. En aquest sentit, s'ha volgut analitzar la realitat d'una comunitat educativa concreta, des de la perspectiva dels responsables dels centres i dels alumnes. La recerca, que ha tingut el suport de la Fundació Jaume Bofill, s'ha dut a terme a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat i basa els seus resultats en entrevistes fetes als responsables de vint-i-cinc centres de secundària i en les respostes a un qüestionari administrat a una mostra de 380 alumnes de dotze a setze anys. La recerca destaca que l'afebliment general dels valors de respecte i de tolerància envers la diferència, juntament amb la provada existència de prejudicis, són factors que afecten negativament la convivència a les aules. Malgrat això, es comprova que les relacions interculturals a l'aula i la formació en valors de respecte i de tolerància envers la diferència faciliten el contacte i el coneixement del diferent, permeten esvair els prejudicis inicials i afavoreixen un accelerament del ritme d'acceptació, cosa que finalment millora la convivència a les aules. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2004-10-26 Número Núm. 19 : desembre 2003 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.