Les Estratègies de legitimació dels grups religiosos minoritaris Autors/ores Maria del Mar Griera i Llonch Agustí Iglesias i Sala Resum Al llarg de la història els grups dominants han utilitzat la seva posició privilegiada per estigmatitzar com a sectàries totes aquelles iniciatives religioses que poguessin qüestionar l'ordre social existent. En una societat pluralista, els grups poden desenvolupar estratègies de legitimació per fer front a aquest greuge que els deixa en una situació d'inferioritat per competir en el mercat religiós. La primera part del treball se centra justament en la descripció de les estratègies de legitimació que alguns d'aquests grups minoritaris elaboren a l'hora de presentar-se a la resta de la societat. La segona part pren, en canvi, un caire més analític. En aquest apartat es reafirma l'existència d'unes estratègies de legitimació característiques de cadascun dels grups religiosos i s'intenta assenyalar alguns dels factors que en determinen la forma i la capacitat d'incidència. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2004-10-27 Número Núm. 19 : desembre 2003 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.