NORMES DE PRESENTACIÓ D’ORIGINALS PER A L’EDICIÓ
1. Els articles han de ser de recerca musicològica, inèdits i no han d’haver estat enviats per a la seva publicació en altres revistes. En el cas de voler incorporar els articles en un dipòsit digital, aquesta incorporació no es podrà fer fins que els articles no hagin aparegut publicats en la Revista Catalana de Musicologia.2. La revista ofereix la possibilitat de rebre per a la seva publicació propostes de dossiers monogràfics d’autors diversos, agrupats per una coordinació que en fa la seva presentació. Aquests dossiers hauran de complir les exigències de qualitat i les característiques que es demanen als articles que es publiquen.3. La revista no publicarà articles d’un mateix autor en dos números successius de la revista.4. Els articles es poden escriure en català, castellà o anglès i s’han d’enviar en format de Word (DOC o DOCX) a l’adreça electrònica: revistamusicologia@correu.iec.cat.5. Els originals s’han de presentar en lletra Arial de 12 punts i el text s’ha de compondre amb un interlineat d’1,5 punts.6. Els articles han de tenir una extensió màxima de 75.000 caràcters amb espais.Totes les pàgines han d’anar numerades correlativament.7. Els articles han d’anar precedits d’una primera pàgina en la qual hi ha de constar la informació següent:• Títol de l’article.• Nom i cognom(s) de l’autor o autors.• Afiliació institucional.• Adreça electrònica.• Perfil acadèmic o un currículum breu (màxim quatre línies).• Un resum en la llengua de l’article (màxim 1.100 caràcters amb espais), i també en català i en anglès si la llengua no és cap d’aquestes.• Entre cinc i deu paraules clau per a la indexació de l’article, les quals s’haurien d’extreure, si és possible, de tesaurus o diccionaris d’especialitat. Cal traduir les paraules a les llengües dels resums.8. L’Equip Editorial de la revista avaluarà internament els articles rebuts i informarà l’autor del resultat d’aquesta avaluació. En cas d’avaluació positiva, i per garantir la qualitat dels treballs que es publiquen, l’Equip Editorial sotmet aquests articles a l’informe d’experts en cada matèria. Aquesta avaluació és duta a terme per dos experts (peer review), que fan una revisió cega de l’original. Els autors reben també el resultat d’aquest procés que pot ser favorable per a la publicació de l’original; acceptat amb revisions, suggeriments o demandes de revisió, o desfavorable per a la publicació, amb l’argumentació de les raons que porten a aquesta decisió. En el cas que s’accepti un original amb revisions, els autors han d’atendre les demandes de revisió i retornar els originals degudament modificats.9. Les referències bibliogràfiques incloses en el text s’han de referenciar en nota a peu de pàgina amb la informació abreujada, segons el model següent:
Higini ANGLÈS, La música a Catalunya fins al segle XIII, p. 79.Joaquim GARRIGOSA I MASSANA, «Música i religió», a Perspectiva musical de Catalunya des de la Revista Musical Catalana (1904-2008), 2009, p. 155-182.Romà ESCALAS I LLIMONA, «Tres claviorgues d’un mateix constructor a Nova York, Moscou i Barcelona», Revista Catalana de Musicologia, núm. II (2004), p. 21-40.
10. Cal incloure una llista de bibliografia, ordenada alfabèticament pel cognom, al final de l’article d’acord amb les normes habituals en les publicacions de l’Institut d’Estudis Catalans (https://criteria.espais.iec.cat/2016/05/18/4-1-criteris-per-a-la-composicio-de-la-bibliografia-any-de-publicacio-al-darrere/) [Consulta: 8 maig 2024].
• Llibres i capítols de llibre
ANGLÈS, Higini. La música a Catalunya fins al segle XIII. Barcelona: Institut d’Estudis Catalans: Biblioteca de Catalunya, 1935.GARRIGOSA I MASSANA, Joaquim. «Música i religió». A: ESCALAS I LLIMONA, Romà. Perspectiva musical de Catalunya des de la Revista Musical Catalana (1904-2008). Barcelona: Institut d’Estudis Catalans, 2009, p. 155-182.
En el cas que es tracti d’un llibre o d’un capítol d’un llibre en línia, la referència s’ha de compondre de la manera següent:
PLA I GARRIGÓS, Adolf. Frederic Mompou: música i pensament. La fluïdesa de l’ésser i la creativitat musical (1893-1987) [en línia]. Tesi doctoral. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Art i de Musicologia, 2015. <http://hdl.handle.net/10803/326459> [Consulta: 8 maig 2024].LÓPEZ-CANO, Rubén; SAN CRISTÓBAL, Úrsula. «El dilema de la investigación artística». A: Investigación artística en música: Problemas, métodos, experiencias y modelos [en línia]. Barcelona: Escola Superior de Música de Catalunya: Fondo Nacional para la Cultura y las Artes de México, 2014. <http://invartistic.blogspot.com.es> [Consulta: 8 maig 2024].
En el cas que es tracti d’un llibre o d’un capítol d’un llibre publicat en doble suport, s’ha de compondre la referència com si fos imprès, i afegir-hi al final «També disponible en línia a:», seguit de la localització entre angles i la data de consulta.
• Articles de revistaESCALAS I LLIONA, Romà. «Tres claviorgues d’un mateix constructor a Nova York, Moscou i Barcelona». Revista Catalana de Musicologia, núm. II (2004), p. 21-40.
En el cas que es tracti d’un article d’una revista en línia, la referència s’ha de compondre de la manera següent:
REHDING, Alexander. «Instruments of music theory». Music Theory Online [en línia], vol. 22, núm. 4 (desembre 2016). <http://mtosmt.org/issues/mto.16.22.4/mto.16.22.4.rehding.html> [Consulta: 8 maig 2024].
En el cas que es tracti d’un article d’una revista publicat en doble suport, s’ha de compondre la referència com si fos imprès, i afegir-hi al final «També disponible en línia a:», seguit de la localització entre angles i la data de consulta:
GREGORI I CIFRÉ, Josep Maria. «El pare Robert de la Riba, figura cabdal de la música per a orgue en la Catalunya del segle xx». Revista Catalana de Musicologia, núm. IX (2016), p. 243-260. També disponible en línia a: <https://revistes.iec.cat/index.php/RCMus/article/view/94718.001/141881> [Consulta: 8 maig 2024].
11. Les notes han d’anar al peu de la pàgina on figura la crida, que s’ha de compondre amb xifres aràbigues volades i amb una lletra de 10 punts.12. Les citacions textuals s’han de posar entre cometes (« ») dins del text si són més curtes de tres línies. Si són més llargues, caldrà escriure-les en un paràgraf a part, en lletra de 10 punts i sense cometes.13. En el cas que hi hagi figures, s’han de presentar numerades correlativament en format JPG, han de tenir una resolució mínima de 300 ppp i s’han d’enviar en arxius electrònics independents. En el cas de gràfics o taules, s’han de presentar amb el format original d’Excel o de Word, i han d’anar numerats correlativament. També s’haurà d’indicar el lloc exacte on han d’anar dins del text. Cadascuna de les il·lustracions ha de tenir un text explicatiu que inclogui detalls de la font de procedència: la llista d’aquests textos, degudament numerats, s’ha d’adjuntar en un document a part en format DOC o DOCX. L’autor, a més, ha de fer constar que té els drets de reproducció.
Copyright and responsibilities
The intellectual property of the articles belongs to the respective authors.
At the time of submitting the articles to Revista Catalana de Musicologia, authors accept the following terms:
— Authors assign to the Societat Catalana de Musicologia (a subsidiary of the Institut d’Estudis Catalans) the rights of reproduction, public communication (including communication through social networks) and distribution of the articles submitted for publication to Revista Catalana de Musicologia, in any form and medium, including digital platforms. The Publications Committee reserves the right to accept or refuse submitted articles and the right to make any editorial changes it deems appropriate. If the suggested changes are accepted by authors, they should re-submit the article with such changes.
— Authors answer to the Societat Catalana de Musicologia for the authorship and originality of submitted articles. In other words, authors assure that submitted articles do not contain fragments of works by other authors or fragments of their own previously published works; that the content of articles is original, and that the copyright of third parties is not infringed upon. Authors accept this responsibility and undertake to hold harmless the Societat Catalana de Musicologia for any loss or damage resulting from non-compliance with this obligation. Furthermore, they should include a statement in articles submitted to the journal regarding their responsibility for the content of the articles.
— Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles, and they should moreover ensure that images, videos, etc., have been created with the consent of the individuals appearing in them, and that material belonging to third parties is clearly identified and acknowledged as such within the text. Likewise, authors should provide the respective consents and authorisations to the Societat Catalana de Musicologia when submitting articles.
— The Societat Catalana de Musicologia is exempt from any liability arising from the possible infringement of intellectual property rights by authors. In all cases, it undertakes to publish corrections, clarifications, retractions and apologies, if necessary.
— Unless otherwise stated in the text or in the graphic material, the contents published in the journal are subject to an Attribution - NonCommercial - NoDerivs 3.0 Spain (by-nc-nd) license from Creative Commons, the full text of which may be consulted at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Therefore, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate articles as long as their authorship and publishing entity are acknowledged, and no commercial use is made of them nor derivative work produced from them.
— The journal is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of published articles.