Velocidad de fusión del hielo en distintas disoluciones: un ejemplo de aprendizaje activo de la ciencia Autores/as Gabriel Pinto Pascual Lahuerta Resumen Con una sencilla experiencia en la que se estudia la velocidad de fusión de bloques de hielo en diferentes disoluciones acuosas, se introduce a alumnos de distintos niveles educativos en los procedimientos propios del método científico. Es un ejemplo práctico para aprender y discutir conceptos fisicoquímicos, así como para fomentar un aprendizaje activo y la formación en competencias. Sirve para motivar a los alumnos y, además, es un punto de partida para que observen cómo propiedades de sustancias sencillas (agua y cloruro de sodio) influyen en fenómenos complejos, como la circulación termohalina de los mares, causada por gradientes de densidades. Descargas Text complet (Català) Publicado 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Sección Intercanvi Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.