Enlazando didáctica e historia de la ciencia: clasificaciones y modelos de las uniones químicas en los libros de texto de física y química de secundaria (2007-2016) Autores/as Luis Moreno-Martínez Resumen Comprender cómo átomos, iones o moléculas se unen para dar lugar a estructuras que permitan explicar las propiedades de las sustancias es uno de los objetivos característicos de la educación química. Con este fin didáctico, los libros de texto suelen hacer uso de clasificaciones y modelos, así como alusiones a algunos protagonistas de la historia de la química que contribuyeron al estudio de las uniones químicas. El presente artículo analiza la forma en que son presentadas dichas clasificaciones y modelos, así como el tratamiento dado a la historia de la química en el estudio de las uniones químicas. Descargas Text complet (Català) Publicado 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Sección Monografia / Història i naturalesa de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.