Contribucions de la investigació didàctica a l'ensenyament de la química basat en la modelització Autores Rosária Justi Resumo Un dels grans reptes dels educadors químics del segle XXI deriva d'una qüestió àmplia: com es pot aconseguir que l'ensenyament de la química es torni més autèntic? Amb la finalitat de discutir alguns aspectes relatius a aquesta qüestió, es presenten algunes reflexions provinents de l'àrea de l'ensenyament de la química que són motiu d'atenció entre els investigadors, simultàniament amb l'aprenentatge del contingut químic i amb el desenvolupament de certes capacitats dels estudiants relacionades amb el fet de pensar des del punt de vista químic i d'expressar i discutir idees amb l'objectiu de construir el coneixement dels estudiants. Aquestes investigacions van ser realitzades a classe, en un context d'ensenyament fonamentat en la modelització. Downloads Text complet (Català) Publicado 2011-09-12 Edição n. 8 (2011) Seção Recerca en didàctica de la química Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.