Usando analogias com função criativa: uma nova estratégia para o ensino de química Autores Rosária Justi Paula Cristina Cardoso Mendonça Resumo En aquest article es relata una experiencia d'aula amb alumnes de 15-16 anys, als quals es va demanar que creessin analogies per explicar la formació d'un enllaç químic i que les valoressin, considerant-ne tots els aspectes positius i negatius. En analitzar les respostes dels alumnes, la professora se'n va adonar d'algunes dificultats en la comprensió d'aspectes rellevants sobre l'enllaç químic, que no havien estat identificades anteriorment. Llavors, va poder modificar l'ensenyament, intentant discutir els aspectes centrals d'aquestes dificultats dels alumnes. Downloads Text complet (Català) Publicado 2008-10-08 Edição n. 1 (2008) Seção Recerca en didàctica de la química Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.