Algunes reflexions al voltant del tractament de l'equilibri químic en el batxillerat Autores Francesc A. Centellas i Masuet Resumo En aquest escrit, s'hi recorda el tractament que rebia l'equilibri químic en el batxillerat que va estudiar l'autor de l'article i es compara amb el que s'imparteix en el batxillerat actual. S'hi palesa que, en el batxillerat d'avui dia, l'equilibri químic rep un tractament força més extens i amb una càrrega conceptual més elevada que la d'aquells anys. Aquest fet pot comportar, si la matèria no es tracta amb el temps requerit, que els estudiants d'avui dia no acabin d'entendre gaire bé el significat ni la utilitat de les magnituds i les constants fisicoquímiques introduïdes i, a la vegada, es dificulti que puguin assolir completament uns altres objectius més elementals. D'altra banda, a partir de la revisió d'alguns dels textos de química més usats en els centres de batxillerat, en el present article es proposa tornar a considerar el tractament que reben certs aspectes concrets de l'equilibri químic i, en aquest sentit, s'hi discuteixen algunes de les inconveniències observades i s'hi plantegen alternatives per tractar els diferents aspectes d'una manera més adient Downloads Text complet (Català) Publicado 2008-10-08 Edição n. 1 (2008) Seção Conceptes i models químics Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.