Eines i estratègies per al treball amb controvèrsies a l’aula Autores Jordi Domènech-Casal Institut Marta Estrada (Granollers, Barcelona); Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals, Universitat Autònoma de Barcelona DOI: 10.2436/20.2003.02.240 Palavras-chave: controvèrsies sociocientífiques, pensament crític, argumentació, bastides didàctiques, ciutadania Resumo El treball amb controvèrsies sociocientífiques és una oportunitat per al desenvolupament d’una ciutadania competent. Es descriuen diversos processos (proposar dilemes, seleccionar i validar fonts d’informació, argumentar i prendre decisions i actuar) d’interès en l’aplicació de controvèrsies a l’aula i es proposen eines i enfocaments per a l’aplicació i el desplegament a l’aula, i s’il·lustren a partir de diversos exemples per a l’ensenyament de la química. Downloads PDF (Català) Publicado 2023-10-18 Edição n. 31 (2022) Seção Estratègies didàctiques Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.