Estudiant les habilitats químiques de l’estudiant amb l’ús d’eines basades en la navegació i el maquinari de seguiment de la mirada Autores Norbert J. Pienta University of Georgia. Department of Chemistry (USA) Hui Tang University of Georgia. Department of Chemistry (USA) Palavras-chave: Resolució de problemes, resolució de problemes de paraules, representació d’estructures de Lewis, eines basades en un navegador, seguiment ocular. Resumo Es recullen dades quantitatives d’estudiants de química introductòria de l’àmbit universitari amb eines basades en un navegador. Una eina de problemes de paraules utilitza un conjunt de variables generades per un algoritme. Una segona eina dibuixa estructures de Lewis amb punts, incloent-hi àtoms, electrons, enllaços i càrregues. La tercera eina examina la naturalesa de partícules de la matèria en què les esferes representen àtoms, ions o molècules. A més, s’utilitza el programari de seguiment ocular per analitzar problemes d’RMN de protó i per trobar funcionsestructurals.paraules clau: Resolució de problemes, resolució de problemes de paraules, representació d’estructures de Lewis, eines basades en un navegador, seguiment ocular. Downloads PDF (Català) Edição n. 23 (2017) Seção Articles Licença La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.