Petardos, coetes y mucha química Autores/as Fernando Ignacio de Prada Pérez de Azpeitia Resumen Los espectaculares efectos que producen petardos y cohetes están relacionados con la ciencia, por lo que pueden ser aprovechados como un inusual y atractivo recurso didáctico para la química. Con esto se pretende conseguir aumentar el interés de los estudiantes hacia la ciencia, a la vez que ampliar el conocimiento sobre las reacciones químicas relacionadas con su vida cotidiana. Las experiencias propuestas han sido realizadas por estudiantes ante un público muy variado en ferias de ciencia divulgativas. Descargas Text complet (Català) Publicado 2015-04-29 Número Núm. 18 (2014) Sección Recursos didàctics Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.