Investigaciones escolares en ciencias: estrategia en la formación del profesorado y recurso para el aula Autores/as Teresa Lupión Cobos Rafael López Castilla Resumen Trabajar las actividades prácticas desde el aula de ciencias de secundaria con las que contribuir al desarrollo de la competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo físico y natural (en adelante, competencia científica) y, desde esta, a las restantes competencias básicas del alumnado es una estrategia de gran implicación en los programas de formación docente actuales, ya que permite al profesorado promover sus competencias profesionales y disponer de válidos recursos didácticos. En este artículo se describe y analiza una actividad formativa diseñada con estas finalidades en la que participó profesorado en ejercicio de la provincia de Málaga. Descargas Text complet (Català) Publicado 2014-07-01 Número Núm. 16 (2013) Sección Intercanvi Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.