¿Qué enseñar en secundaria sobre la tabla periódica? Autores/as Antonio Joaquín Franco-Mariscal José María Oliva-Martínez Resumen Se analizan los resultados de una investigación sobre qué contenidos se pueden enseñar en secundaria en el tema de la tabla periódica. La recogida de información se realizó a través de una consulta a expertos e investigadores en didáctica de las ciencias mediante cuestionarios escritos y entrevistas individuales semiestructuradas. Se deduce que el tema debe incluir estos contenidos: a) propiedades físicas de los elementos y propiedades químicas de los compuestos; b) regularidad, orden y periodicidad; c) interpretación de la tabla periódica en función de la estructura atómica; d) presencia de los elementos en la vida diaria; e) revisión histórica de la clasificación de los elementos, y f) naturaleza de la ciencia. Se presentan también diferentes propuestas de secuenciación de estos contenidos y algunas implicaciones didácticas. Descargas Text complet (Català) Publicado 2014-02-28 Número Núm. 15 (2013) Sección Monografia / Recerca en didàctica de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.