¿Qué enseñar en secundaria sobre la tabla periódica? Autors/ores Antonio Joaquín Franco-Mariscal José María Oliva-Martínez Resum S'analitzen els resultats d'una investigació sobre quins continguts es poden ensenyar a secundària en el tema de la taula periòdica. La recollida d'informació es va realitzar a través d'una consulta a experts i investigadors en didàctica de les ciències mitjançant qüestionaris escrits i entrevistes individuals semiestructurades. Es dedueix que el tema ha d'incloure aquests continguts: a) propietats físiques dels elements i propietats químiques dels compostos; b) regularitat, ordre i periodicitat; c) interpretació de la taula periòdica en funció de l'estructura atòmica; d) presència dels elements en la vida diària; e) revisió històrica de la classificació dels elements, i f) naturalesa de la ciència. Es presenten també diferents propostes de seqüenciació d'aquests continguts i algunes implicacions didàctiques. Descàrregues Text complet Publicat 2014-02-28 Número Núm. 15 (2013) Secció Monografia / Recerca en didàctica de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.