Una Actividad de indagación en un aula de diversificación: "¿Es beneficioso masticar bien para realizar una buena digestión?" Autores/as Ma Mercedes Martínez Aznar Ana Isabel Bárcena Martín Resumen En este trabajo se ejemplifica el desarrollo e implementación de una actividad de indagación, concretamente, la resolución de la situación problemática abierta «¿Es beneficioso masticar bien para realizar una buena digestión?», realizada con escolares de 3.º de ESO del programa de diversificación. La resolución del problema se llevó a cabo en grupo cooperativo utilizando la metodología de resolución de problemas como investigación (MRPI). A partir de las producciones escritas realizadas por los escolares, se analizan los aprendizajes construidos en términos de dimensiones de la competencia científica. Descargas Text complet (Català) Publicado 2013-11-06 Número Núm. 14 (2013) Sección Monografia / Innovació a l'aula Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.