Secuencias de enseñanza-aprendizaje CTS contextualizadas en química del proyecto EANCYT Autores/as Ángel Vázquez Alonso María Antonia Manassero Mas Resumen El proyecto de investigación «Enseñanza y aprendizaje sobre la naturaleza de la ciencia y la tecnología» (EANCYT) afronta el problema educativo de enseñar con calidad y eficacia temas de ciencia, tecnología y sociedad, o naturaleza de la ciencia, que forman parte de la alfabetización científica y versan acerca de cómo la ciencia y la tecnología validan su conocimiento e interaccionan entre sí y con la sociedad actual. La investigación didáctica sugiere que la enseñanza de estos contenidos científicos en contexto debe ser explícita y reflexiva para ser efectiva. Este trabajo describe las secuencias de enseñanza-aprendizaje del proyecto EANCYT que están diseñadas en el marco de un contexto de química. Descargas Text complet (Català) Publicado 2012-10-10 Número Núm. 11 (2012) Sección Projectes curriculars Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.