Llibres de text i pràctiques d'ensenyament de la química (1700-1900. Part I: Manuals, disciplines escolars i protagonistes de l'educació científica
Resumen
L'objectiu principal d'aquest treball és oferir les principals conclusions dels estudis més recents respecte a la història de l'educació científica. El centre d'atenció són els manuals de química dels segles XVIII i XIX, principalment els publicats a França i Espanya. Estructurarem la informació al voltant de grans temes de recerca i presentarem les conclusions amb dos articles consecutius d'aquesta revista. En el primer article tractarem de la formació de les disciplines acadèmiques i les disciplines escolars i dels principals actors relacionats amb els manuals escolars: els seus lectors, els autors i els editors. A la segona part d'aquest treball seran estudiades les transformacions dels continguts, de les estructures i de les idees pedagògiques dels manuals.Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.
Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química.
- Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.