Exploring energy and equilibrium through simple experiments Autores/as Klemens Koch Didactics of chemistry, Pedagogical University Berne and Gymnasium BielSeeland DOI: 10.2436/20.2003.02.251 Palabras clave: experiments, energy, heat and work, collision theory, catalysis, chemical equilibrium Resumen Energy moves us and entropy determines the direction, e.g. of chemical equilibria. They are behind chemistry, they accompany us through chemistry lessons and many everyday problems, such as the climate debate. This article aims to get to the bottom of the energy concepts in chemistry and their application in chemistry teaching by looking at about a dozen phenomena in ten experiments. The role of entropy is only touched on in passing; dealing with it explicitly would be a topic in itself. Biografía del autor/a Klemens Koch, Didactics of chemistry, Pedagogical University Berne and Gymnasium BielSeeland Didactics of chemistry, Fabrikstrasse 8, Sekundarstufe II, PH Bern, 3012 Bern, Switzerland, klemens.koch@phbern.ch, https://www.phbern.ch/ueber-die-phbern/personen/klemenskoch) and chemistry teacher at the Gymnasium Biel-Seeland, Switzerland.Research field: Experiments and didactics for an extended understanding of the everyday world, e.g. in introductory chemistry, redox chemistry, thermodynamics and quantum chemistry. Descargas PDF (English) Publicado 2024-03-06 Número Núm. 32 (2023) Sección Treball experimental Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.