Modelització i canvi emocional del professorat en formació inicial del grau d’Educació Primària: un exemple amb el canvi químic Autores/as Carlos Agudelo-Carvajal Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica Carolina Pipitone-Vela Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica Àngela García-Lladó Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica DOI: 10.2436/20.2003.02.244 Palabras clave: modelització, canvi químic, activitats dialògica, emocions Resumen Es presenta una experiència de modelització química de l’assignatura Didàctica de la Matèria, l’Energia i la Interacció (DMEI) d’Educació Primària i s’explica com pot ajudar al fet que el professorat en formació inicial (PFI) construeixi coneixement en provar els seus models mentals en interacció social i amb els fenòmens, i canviï les emocions envers la física i la química. Es descriu el context de DMEI, les activitats POEMA (predicció, observació, explicació, modelització, argumentació), la proposta de modelització i s’explica com afavoreix la construcció d’explicacions científiques escolars amb sentit per al PFI. Descargas PDF (Català) Publicado 2023-10-18 Número Núm. 31 (2022) Sección Formació del professorat Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.