Modeling and emotional change in initial teacher training in primary education: an example with chemical change

Authors

  • Carlos Agudelo-Carvajal Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica
  • Carolina Pipitone-Vela Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica
  • Àngela García-Lladó Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica

  • DOI: 10.2436/20.2003.02.244

Keywords:

modeling, chemical change, dialogic activities, emotions

Abstract

An experience of chemical modeling of the subject Didactics of Matter, Energy and Interaction (DMEI) of Primary Education is presented and it is explained how it can help teachers in initial training (PFI) to build knowledge in providing their mental models in social interaction and with the phenomena and can live emotions towards physics and chemistry. It describes the context of DMEI, the POEMA activities (prediction, observation, explanation, modeling, argumentation), the modeling proposal and explains how to favor the construction of school scientific explanations with meaning for the PFI.

Downloads

Published

2023-10-18

Issue

Section

Formació del professorat