Enseñar química en el nuevo currículum a través del problema sociocientífico sobre el uso de plásticos Autores/as María del Mar López-Fernández Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales Antonio Joaquín Franco-Mariscal Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales Ángel Blanco-López Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales DOI: 10.2436/20.2003.02.238 Palabras clave: problemas sociocientíficos, plásticos, LOMLOE, competencias específicas Resumen Con la actual Ley Orgánica de Educación, surgen nuevos retos al enseñar química en secundaria. La contaminación por plásticos, como controversia sociocientífica, proporciona situaciones de aprendizaje relevantes para la adquisición de conocimientos, de destrezas y de actitudes hacia y sobre la química que permitan al alumnado desenvolverse con criterio en un mundo en continuo desarrollo. Este artículo propone actividades para desarrollar las diferentes competencias específicas, tales como una indagación en torno a la degradación de plásticos, debates sobre la prohibición de plásticos de un solo uso o la creación de audiocuentos como producto final. Descargas PDF Publicado 2023-10-18 Número Núm. 31 (2022) Sección Química, educació ambiental... Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.