Ensenyar química en el nou currículum a través del problema sociocientífic sobre l’ús de plàstics

Autors/ores

  • María del Mar López-Fernández Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales
  • Antonio Joaquín Franco-Mariscal Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales
  • Ángel Blanco-López Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales

  • DOI: 10.2436/20.2003.02.238

Paraules clau:

problemes sociocientífics, plàstics, LOMLOE, competències específiques

Resum

Amb l’actual Llei Orgànica d’Educació, sorgeixen nous reptes en l’ensenyament de química a secundària. La contaminació per plàstics, com a controvèrsia sociocientífica, proporciona situacions d’aprenentatge rellevants per a l’adquisició de coneixements, de destreses i d’actituds envers i sobre la química que permetin a l’alumnat de sortirse’n bé i amb criteri en un món en desenvolupament continu. Aquest article proposa activitats per desenvolupar les diferents competències específiques, tals com una indagació entorno de la degradació de plàstics, debats sobre la prohibició de plàstics d’un sol ús o la creació d’audiocontes com a producte final.

Descàrregues

Publicat

2023-10-18

Número

Secció

Química, educació ambiental...