Ensenyar química en el nou currículum a través del problema sociocientífic sobre l’ús de plàstics Autors/ores María del Mar López-Fernández Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales Antonio Joaquín Franco-Mariscal Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales Ángel Blanco-López Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales DOI: 10.2436/20.2003.02.238 Paraules clau: problemes sociocientífics, plàstics, LOMLOE, competències específiques Resum Amb l’actual Llei Orgànica d’Educació, sorgeixen nous reptes en l’ensenyament de química a secundària. La contaminació per plàstics, com a controvèrsia sociocientífica, proporciona situacions d’aprenentatge rellevants per a l’adquisició de coneixements, de destreses i d’actituds envers i sobre la química que permetin a l’alumnat de sortirse’n bé i amb criteri en un món en desenvolupament continu. Aquest article proposa activitats per desenvolupar les diferents competències específiques, tals com una indagació entorno de la degradació de plàstics, debats sobre la prohibició de plàstics d’un sol ús o la creació d’audiocontes com a producte final. Descàrregues PDF (Español) Publicat 2023-10-18 Número Núm. 31 (2022) Secció Química, educació ambiental... Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.