Uso y evaluación de modelos para interpretar el proceso de disolución de compuestos iónicos en agua Autores/as Beatriz Crujeiras Pérez Universidade de Santiago de Compostela Palabras clave: Modelización, solvatación, educación secundaria, formación profesorado. Resumen En este artículo se presenta una experiencia sobre la disolución de compuestos iónicos a través de la modelización. Se llevó a cabo con alumnado del máster de profesorado de educación secundaria que cursaba la asignatura de Didáctica de la Física y la Química. El alumnado debía elaborar un modelo teórico y otro material que explicase el proceso de disolución del cloruro de sodio en agua y a continuación evaluar la calidad de los modelos elaborados, en función de una serie de criterios previamente establecidos. Descargas PDF (Espanyol) (Català) PDF (Spanish) (English) PDF PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Sección Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.