Las viñetas como herramientas de reflexión docente en la enseñanza de las ciencias en una facultad de química Autores/as Aurora Ramos-Mejía Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Guillermina Yazmín Arellano-Salazar Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Aidee Vega-Rodríguez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Elizabeth Nieto-Calleja Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Daniela Franco-Bodek Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Wendi Olga López-Yépez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Kira Padilla-Martínez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Palabras clave: Enseñanza experimental, viñetas, reflexión docente, indagación, laboratorio en casa. Resumen Este trabajo presenta la reflexión que algunas docentes realizaron sobre cómo reimaginaron el laboratorio desde casa, para diferentes asignaturas de la Facultad de Química de la UNAM. Se narra, a través de viñetas, lo que hicieron y cómo lo hicieron en sus clases, y se acompaña con una reflexión de otra docente. Se reportan los cambios de enfoque hacia la indagación, y las diversas experiencias donde se busca fomentar el desarrollo de habilidades procedimentales, pero principalmente de pensamiento científico; así como el uso de herramientas digitales utilizadas para la enseñanza experimental en línea. Biografía del autor/a Elizabeth Nieto-Calleja, Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Wendi Olga López-Yépez y Kira Padilla-Martínez / Facultad de Química,CU, UNAM. Ciudad de México, CP 04510 Descargas PDF (Espanyol) (Català) PDF (Spanish) (English) PDF PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Sección Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.